2014. február 16., vasárnap

Bibliai gondolatok a kampány időszak zajában

Én sem tudom figyelmen kívül hagyni, hogy elkezdődött a politikai választási kampány Magyarországon. Én ezen a téren az utóbbi időkben a kiábrándultak egyre növekvő táborát szaporítottam... A közismert pártok között nincs olyan, amelyikre nyugodt szívvel rábíznám (mint választópolgár) az ország irányítását. Éppen ezért nem is fűzök sok reményt egyik politikai erő győzelméhez sem, bármelyik várható felállás győz is.

Dr. Kecskés D. Gusztáv (Fotó: facebook)
Aztán nemrég láttam egy videót, amin Dr. Kecskés D. Gusztáv tart egy érdekes előadást a politikáról. Így a választások előtti kampány kezdetén, amikor az embernek már előre csömöre van a sok befolyásoló szövegtől, manipulációtól és az érzelmek felkorbácsolásától, jól esett egy értelmes, bibliai szemléletű beszédet hallgatni ebben a témában.

Az előadás ugyanis a hit és a politika kapcsolatával foglalkozik. Isten Igéje valóban sokat foglalkozik azokkal a kérdésekkel, amiket ma nemes egyszerűséggel csak "politikának" szoktak nevezni - Isten pedig úgy nevezi ezeket az Igéjében, hogy igazságosság, meg a Tőle származó hatalom, vagy a könyörületesség, jó cselekedetek, bölcs vezetés, és még sok más fontos szempont. Szóval nemrég figyeltem fel az említett előadó által alapított szövetségre (illetve azóta párt lettek, amelynek a neve "A Válasz"), és jó érzéssel tudom ajánlani a figyelmetekbe azokat a számomra normális, biblikus gondolatokat, amiket ők képviselnek. 

Az előadás egyébként nem magáról a pártról szól, hanem a Biblia mondanivalójáról.

Ami különösen megérintett az előadásban, az a Biblia "szociálpolitikájáról" szóló rész volt, vagyis az, ahogyan Isten gondolkodik a szegényekről, az árvákról és az özvegyekről, illetve az irántuk való felelősségről az ország és a vezetői részéről. Figyelemre méltó meglátásai vannak Isten gondolkodásmódjáról ebben a témában.

Kecskés D. Gusztáv egy újjászületett, élő hitű keresztény, és amit még érdemes tudni róla, hogy először magyar-történelem tanári szakon szerzett diplomát, majd a párizsi Sorbonne Egyetemen illetve a Pécsi Tudományegyetemen nyerte el a doktori címet. Egyébként tudományos kutató, és a szakterülete a nemzetközi kapcsolatok és Magyarország külpolitikája.

Szerintem ez jó színfolt lehetne a magyar politikai palettán, ráadásul a Jézus Krisztusban való hite is áldást garantálna, az Istennek tetsző elvek követése mellett.

Hát ezt találtam, szerintem nézzétek meg...

A kb. 40 perces előadást ide kattintva tudjátok megnézni.