2014. január 27., hétfő

Isten hatalmas fegyvereinek a felfedése

Victoria Boyson:
Isten hatalmas fegyvereinek a felfedése
és
Ragadd meg az Ő kegyelmének a napjait

"Mert igaz, hogy ebben a testben élünk, de nem közönséges fegyverekkel harcolunk, ahogyan az emberek szoktak. A mi fegyvereink nem ember alkotta eszközök, hanem szellemi fegyverek, amelyek Isten ereje által hatásosak! Ezekkel le tudunk rombolni minden büszke erődítményt, amelyet az ellenség azért épített, hogy Isten igazi megismerését akadályozza. Le is rombolunk minden emberi okoskodást és vitatkozást, és foglyul ejtünk minden gondolatot, hogy engedelmeskedjen a Krisztusnak!" 2 Korinthus 10:3-5 EFO

Ha tényleg hiszünk abban, hogy a természetfelettiben egy nagy háború folyik a mi érdekünkben, akkor bizonyára azon vagyunk, hogy a Menny oldalán mi is harcba szálljunk. Biztos vagyok benne, hogy egyetértetek velem, de hogyan tudunk ebben mi részt venni? Ha "nem közönséges fegyverekkel harcolunk", akkor hogyan harcolunk? Ha a harci fegyvereink nem ebből a világból származnak, akkor mik azok - és hogy néznek ki?

A foglyok kiszabadítása

Évekkel ezelőtt, amikor a férjemmel ifjúsági pásztorok voltunk, az egyik kamasz édesanyja nagyon megorrolt ránk. Az egyik összejövetelen a sarokba szorított, és tájékoztatott róla, hogy mit gondol rólunk, de nem sokat értettem abból, amiket mondott. Nem tudtam vitatkozni olyan dolgokkal, amik egyszerűen nem voltak igazak, mivel ő nem hitte el azt, amit a védelmünkben válaszoltam neki. Úgy letámadt engem, hogy a dühtől már el volt kékülve.

Miközben a hölgy ott ordibált velem, a Szent Szellem ezt oltotta a szellemembe: "Mondd meg neki, hogy szereted!" "Rendben", gondoltam, és így is tettem. Abban a pillanatban, hogy azt mondtam neki, hogy szeretem, a nő lefagyott! Valami hirtelen átkattant benne, és teljesen elolvadt. Elkezdett sírni, és valóságosan megtelt szeretettel felém is, és önmaga felé is.

A mai társadalomban a szeretet nagyon be lett szennyezve, pedig ez a legerősebb fegyver, amit Istentől kaptunk. Az ellenség szemében a szeretet teljesen értelmetlen dolog. Nem tud küzdeni ellene, mert nem is érti. Semmilyen szempontból sem tudja felfogni Istennek az emberiség iránti szeretetét, és ki sem tudja fürkészni Isten szeretetét, ami rajtunk árad át egymás felé. Nem bírja megérteni a feltétel nélküli szeretetet, és nem is tud mit felelni rá - úgyhogy menekül.

Tíz évet előre szaladva az időben, egy másik gyülekezetnél munkálkodtunk, és Szent Szellem egy másik helyzetre hívta fel a figyelmemet. Az egyik barátom valamiért nagyon megharagudott rám, és elkezdett egy pletykát terjeszteni rólam. A közös barátaink hirtelen már nem álltak szóba velem, és szó szerint elfordultak, amikor rájuk köszöntem.

A férjemmel elkezdtünk imádkozni emiatt a helyzet miatt, és ez alkalommal Szent Szellem azt mondta a férjemnek, hogy kérjen meg engem, hogy adjak annak a nőnek egy csokor virágot. Hmmm... Egy ideig imádkoztam még, azt remélve, hogy én más kijelentést kapok. A logikus gondolkodásom (vagy inkább a testi) ezt mondta: "Én nem csináltam semmi rosszat, miért nekem kell kezet nyújtani?"

Isten fegyverei értelmetlenek a testi elme számára, de hihetetlenül erőteljesek a természetfeletti területen. Talán soha nem értjük meg, vagy soha nem döbbenünk rá, mekkora hatást tudunk gyakorolni az Ő területén. Ezért van az, hogy egyszerűen csak engedelmeskedünk Neki.

Kocsiba ültünk, és elmentünk a nő házához, majd odamentem az ajtóhoz, és becsengettem. Az első pillanatban ledöbbent, ahogy meglátott, de az még jobban megdöbbentette, ahogy átadtam neki egy csokor virágot. Nos, én sem értettem az egészet, és ő sem, de az értelemtől függetlenül, a kiváltott hatás egy abszolút csoda volt. Elállt a szava, és ahogy eljöttem, szégyenlősen annyit mondott, hogy "Köszönöm".

A szívét megolvasztotta egy egyszerű virágcsokor, és Isten Királysága megmutatta a sajátos erőszakosságát egy drága lélek érdekében - aki újra a barátom lett.

A megbocsátás a szeretet egyik olyan oldala, ami szintén meghaladja az ellenség képességeit - képtelen felfogni. Tudjátok, azt nem nagyon tudtam volna megtenni, hogy odamegyek ahhoz a nőhöz, és azt mondom neki: "Megbocsátom, hogy pletykáltál rólam." Ugye? Ezért annak érdekében, hogy bemutassam Isten feltétel nélküli szeretetének a hatalmas fegyverét, és az Ő megbocsátásának a hatóerejét, Isten arra vezetett, hogy vigyek virágot neki.

Csak megjegyzem: Akkor még nem teljesen értettem egyet ezzel a gondolattal, hogy virágot adjak ennek a nőnek. Úgy gondoltam, hogy semmi haszna nem lesz. De szeretem Istent, és ezért azt tettem, amit kért. Úgy voltam vele, hogy legalább kimutatom az Isten iránti szeretetemet azzal, hogy akkor is engedelmeskedem neki, amikor nem értem a dolgot.

Az okoskodások lerombolása

Megint tíz évet ugrunk előre az időben, és egy nemrég előállt helyzetben egy beszélgetés kellős közepén voltam egy úriemberrel, aki egy sérült, fájó lelkű és zaklatott ember volt. Itt sem láttam a lehetőségét, hogy meg tudjam győzni őt. Nem értettem, milyen gondolatok vehették rá őt arra, hogy úgy beszéljen velem, ahogy akkor beszélt. Egyszerűen nem volt rá szavam, hogy megértessem vele, milyen hamis következtetésekben hisz.

Így hát megkérdeztem Szent Szellemet: "Mi történik most ezzel az emberrel?" Hirtelen megláttam egy démoni lény árnyékát a vállán, ami akkora volt, mint egy nagy pók. "Ja!" gondoltam magamban, "Ez hogy nem jutott az eszembe?!" Így már tudtam mi folyik, és a fogaim között halkan megdorgáltam azt a lényt. El is tűnt, a férfi pedig már teljesen másként viselkedett. Így már el tudta fogadni azt a szolgálatot, amivel készültem.

Csak akkor kerül fölénybe az ellenség, ha nem tudjuk, mit csinál. Ahogy megtudjuk, milyen játékot játszik, győztünk. Ugyanis Istenben mi sokkal erősebbek vagyunk nála. Tényleg.

Az ördög azt akarja elérni nálunk, hogy folyamatosan azt játsszuk, amit ő játszik, és úgy, ahogy ő akarja. És ebbe olyan gyakran beleesünk. Mindent megpróbálunk megtenni a testi, természetes világban, amit csak tudunk, egy olyan háborúban, ami egy teljesen más világban zajlik. Ha így harcolunk, akkor nincs esélyünk megállni, és ezt jól tudja az ördög - úgyhogy keményen dolgozik azon, hogy megmaradjunk a természetes szinten folytatott harcban.

Csak akkor fog nyerni, ha beválik a stratégiája. Azon nyomban, hogy bölcsen rálátunk a taktikáira, és megragadjuk Isten hatalmas fegyvereit, a sátán veszít, mi pedig meglátjuk ennek az eredményeit ebben a világban. Az erődítmények és az okoskodások szétolvadnak, amikor azokkal a fegyverekkel találkoznak, amik felfoghatatlanok számukra.

Erősebb vagy

Egyik reggel a férjem éppen készülődött, és megmerevedett háttal jött ki a szobából. Látni lehetett az arcán, úgyhogy megkérdeztem: "Mi a baj?" "Becsípődött egy ideg", felelte. Hirtelen tudtam, hogy ez az ellenség műve, és megláttam egy apró árnyat, valami misztikus alakot, ami megpróbált ártani neki. Tudtam, hogy először az ellenséggel kell elbánni, megdorgálni és megparancsolni, hogy hagyja el. Ezután már a fájdalommal is tudtam foglalkozni, amit okozott. Együtt kértük Isten gyógyító erejét, és Steve tovább harcolt érte. Pár perc múlva a becsípődés elmúlt, és a fájdalma is hamarosan csillapodott.

Erősebb vagy az ördögnél! Erősebb vagy! Csupán a megfelelő fegyverekkel kell küzdened.

A Lukács 11:21-22-ben a következőket mondja Jézus: "Ha az erős fegyveres őrzi a maga házát, akkor biztonságban van a vagyona. Ha megtámadja valaki, aki még nála is erősebb, legyőzi, és elveszi a fegyvereit, amelyekben bízott, akkor a győztes elveszi a legyőzött vagyonát, és a zsákmányt szétosztja." A sátán mindaddig biztonságban van, amíg te nem vagy tisztában a valódi erőddel, amíg az ő módszere szerint harcolsz, és ennek a világnak a fegyvereivel.

Képzelj el egy bankot, ami tele van kinccsel, amit biztonságosan, lakatra zárva őriznek. Hirtelen kicsapódik az ajtó, és két kistermetű öreg néni vonul be rajta. Nos, a természetes szinten az öreg nénik nem valami ijesztőek, de ha egy-egy AK-47-es van náluk, akkor már egy kicsit jobban megijednek tőlük az emberek. Hirtelen a rendelkezésükre áll a bank, és azt csinálnak a kinccsel, amit akarnak.

Ha a megfelelő fegyver van nálad, akkor megváltozol, és megállíthatatlan leszel. Ez tehát a szellemi világban van. Ha emberi fegyverekkel harcolunk, akkor emberi eredményeket kapunk - olyan eredményeket, amelyek a bennünk található, természetes szintű erőnkhöz illenek. Ezt abba kell hagynunk! Nem szabad többé azt gondolnunk, hogy a panaszkodással és a manipulálással bármire is menni fogunk, és el kell kezdenünk úgy harcolni, mint akik tényleg győztesek akarnak lenni!

Jézus így folytatja a Lukács 11:23-ban: "Aki nincs velem, az ellenem van. Aki nem velem együtt arat, az szétszórja a termést." A Menny Királyságának leszünk az akadályai azzal, ha belemegyünk a testi fegyverek használatába. Hát, én elmondhatom nektek, hogy én nem akarok az én Atyám Királyságának az akadálya lenni - SZÓ SEM LEHET RÓLA! Ezért azt akarom megtanulni, hogyan tudok együttműködni Vele.

Az Ő útjait akarom megtanulni, és az Ő hatalmas fegyvereit akarom magabiztosan használni. Feltétel nélkül akarok szeretni, vita nélkül akarok engedelmeskedni, és használni akarom azt a hatalmat, amit Tőle kaptam! Azt akarom, hogy ragyogjon a világosságom, és hatékony harcos legyen belőlem az Ő Királyságáért, mert nagyon szeretem Őt.

Hihetetlenül nagy áldás, hogy ezekben a napokban élhetünk. A Menny Királysága ezekben az időkben ráébreszti a földet annak a tudatára, hogy a menny valóságos. Ahogy magunkhoz öleljük az Atyát és az Ő erejét, megelevenedünk, és hirtelen megváltozva, az Ő szemein keresztül látjuk a helyzeteket. Azokat a csatákat, amiket már évek óta vívunk, hirtelen pillanatok alatt megnyerjük. A mi Istenünk által felgyorsult szabadulást, hatványozott fejlődést és a kegyelem természetfeletti megnyilvánulásait fogunk tapasztalni.

Az Úr ezt mondja: "Így szól az Úr: A kegyelem idején meghallgattalak, és az üdvösség napján megsegítettelek; megtartalak és nép szövetségévé teszlek, hogy megépítsd a földet, és kioszd az elpusztult örökségeket; Így szólván a foglyoknak: Jöjjetek ki! és azoknak, akik sötétben ülnek: Lépjetek elő!" Ézsaiás 49:8-9

Isten segítségével ragadd meg az Ő kegyelmének a napjait ezen a földön, az igazság fegyverei pedig legyenek a jobb kezedben és a bal kezedben (2 Korinthus 6:7), és mivel "az éjszaka múlik, a nappal pedig már egészen közel van. Tegyük le tehát a sötétség cselekedeteit, és öltsük fel a világosság fegyvereit." (Róma 13:12).

Victoria Boyson
Speaking Life Ministries
Email: victoria@boyson.org
Weboldal: victoriaboyson.com

- - - - - - -
Forrás: The Elijah List
Fordítás: Országh György