2012. április 4., szerda

Invesztálj az emberekbe azzal, hogy szereted őket

Invesztálj az emberekbe azzal, hogy szereted őket - Az élet ösvénye, 7. rész

Word for the Week - Heti Üzenet
2012, 14. hét


Az eddig általam ismert legkellemesebb és legérdekesebb emberek közé tartozik Dexter és Birdie Yager. Övék az egyik legnagyobb hálózat az Amway-en belül. Én soha nem voltam benne az Amway-ben, viszont a feleségemmel időnként együtt vacsoráztunk a Yager házaspárral, és ezeknek az estéknek mindegyike felejthetetlen volt.

Mindig döbbenettel néztem, hogy Dexter valószínűleg minden egyes pincér és pincérnő nevét tudta, bármelyik étteremben voltunk. Mindegyiküket úgy kezelte, mint a világ legfontosabb emberét, ők pedig úgy rajzottak körülötte, mint a bogarak a fény körül. Ugyanilyen elragadó és elgondolkodtató élmény volt velük minden más is. A Yager házaspár mindig is szerette az embereket, és szerintem ez volt messze a legnagyobb titka a hatalmas sikerüknek. Ugyanez lesz a mi sikerünknek is a legnagyobb biztosítéka, ha valóban sikeresek leszünk.

Egyik este ott voltunk a Yager családnál, majdnem hajnali 3 óráig. Dexter és Birdie ugyanolyan életteli volt, mint az este kezdetén. Kopogtak az ajtón, az egyik biztonsági őr volt az. Azt mondta, egy pincér van itt az egyik közeli étteremből, és Dexterrel szeretne találkozni, aki korábban azt mondta neki, hogy nézzen be hozzá "bármikor". Dexter nevetve válaszolt: "Persze, hívja be!"

Ezt a helyzetet kihasználtuk arra, hogy hazainduljunk, de soha nem felejtem el, mit mondott Dexter, amikor észrevette, hogy kételkedem abban, hogy bölcs dolog lenne beengedni az embereket a házukba hajnali háromkor. Ezt mondta: "Sohasem tudhatod, mi lesz az emberekből, ezért mindegyiküket úgy kell kezelni, mintha ő lenne a világon a legfontosabb ember." Egyértelmű volt, hogy nem csak azért viselkedik így, mert arra számít, hogy belőlük lesz a következő nagy Amway-es forgalmazó, hanem azért, mert igazán szereti az embereket, és arról szól az élete, hogy segítse őket.

Dexter sikere messze túlnyúlt az Amway-en, ugyanis számos más vállalatnak is a tulajdonosa. Gyakran találkozott elnökökkel és filmsztárokkal, de úgy gondolom, hogy a nagy siker titka az, hogy őszintén úgy kezelte az összes pincért, pincérnőt, szerelőt, portást és így tovább, mintha ugyanolyan fontosak lennének, mint a híres emberek. Vajon nem erre utalt Pál apostol, amikor azt írta, hogy sokkal nagyobb tisztességet kell tulajdonítanunk azoknak, akik kevésbé ékesek?

Volt egy olyan időszak, amikor az Amway és más hasonló "multi-level marketing" cégek valószínűleg több embert vezettek az Úrhoz, mint amennyit az egyház. Merészen evangelizáltak, és az egyik eseményen, ahová én is elmentem, több ezren adták át az életüket az Úrnak egy előrehívás alkalmával. Az üzenet erőteljes volt, viszont azt is tudom, hogy ennek a sok-sok megtérésnek az készítette elő a terepet, amilyen tisztelettel és szeretettel kezelték az embereket.

Különböző MLM cégek csúcsán lévő embereket ismerek. Nem őket reklámozom, csak azért beszélek róluk, mert az egyháznak meg kell értenie valami fontosat. Valójában akkor kezdett érdekelni a multi-level marketing ("többszintű üzlet"), amikor 1987-ben azt a kijelentést kaptam az Úrtól, hogy az Amway-ben sokan vannak tisztában olyan fontos királysági alapelvekkel, amelyeket az egyház nem ért, nekünk viszont meg kell tanulnunk ezeket. Véleményem szerint, szinte bármilyen területen a siker alapelve valamelyik királysági alapelvre épül, de ez az egy különösen megragadta a figyelmemet. Ezért gyorsan elkezdtem tanulmányozni a nagy multi-level marketing vállalkozásokat, és hamar megláttam, mire is gondolt az Úr.

Először is tisztáznom kell, hogy nálunk az egyik alapszabály az, hogy akik a MorningStar teljes idejű szolgálói csapatában vannak, nem lehetnek benne semelyik multi-level marketing üzletben sem. Ennek egyszerűen az az oka, hogy nem engedhetjük meg, hogy azok, akik szolgálni szeretnének mások felé, az üzletük lehetséges partnereiként kezdjenek az emberekre tekinteni. Mindemellett nagy támogatója vagyok a multi-level marketingnek azóta, amióta annak idején tanulmányoztam. Természetesen vannak, akik eltérő motivációkkal lépnek bele, és ezek közül nem mindegyik jó. Az a nagy gazdagság, amit némelyek generáltak ebből, valóban a kapzsiságot propagálja néha. Ez néhány egyházzal is megtörtént, de attól még nem fogok lemondani az egyházról.

Az újszövetségi szolgálat is "multilevel", azaz "többszintű", ahogy a 2 Timótheus 2:2-ben láthatjuk: "amiket tőlem hallottál ... , azokat bízd hű emberekre, akik mások tanítására is alkalmasak lesznek." Ez négy szint: 1) Pál, 2) Timótheus, 3) hű emberek, 4) mások. A multi-level marketingben minél mélyebbre nyúlnak az ember "lábai", annál valószínűbb, hogy sikeres lesz. Ugyanez érvényes a tanítványok képzésére szóló megbízatásunkra is. Egy igazi kiképzőnek hamar lesznek több szinten is olyan generációi, akiket az általa kiképzett emberek képeznek ki.

A multi-level marketingben csak akkor lesz sikeres az ember, ha másoknak segít sikeressé válni. Ez arra késztet mindenkit, hogy azon gondolkodjon, hogyan tud teljesen gyakorlati módon segíteni másoknak. Art Williams, aki az A.L. Williams alapítója, egyszer azt mondta nekem, hogy ő nem vállalkozást épít - ő embereket épít! Ilyennek kellene lennie az egyház mentalitásának is. Mennyire lenne más az életünk, ha minden nap úgy kelnénk fel, hogy azon gondolkodunk, hogyan segíthetnénk valaki másnak felépülni?



- - -
Fordítás: Országh György